HTML

Selespeed müködési hibák

Alfa selespeed müködési hibák

Friss topikok

Linkblog

Archívum

SELESPEED HIBÁK és SELESPEED SYSTEM FAILURE

2010.01.20. 02:19 Tomasman

Kedves Olvasó!
 

Ahhoz hogy az ember megértse hogy mik lehetnek a hibák, egy picit tudni kell hogyan is müködik a rendszer! Maga a Selesped rendszer egy fantasztikusan jó találmány szerintem! Viszont többek szerint (velem egyetemben) a kivitelezése nagyon gyengére sikerült! Ez nem csak az Alfáknál van hanem azthiszem az Aston Martinnak is van egy olyan tipusa amiben Selespeed váltóval szerelt! Ott is hangosnak és zakogósnak titulálták a tesztelők! A legnagyobb baja a mi Alfáknál a gyenge anyagminőség!

A működését nehéz volt megfejteni mert nem találtam értelmes leírást a kezdetben! A lényeg úgy gondolom a következő:
A selespeed rendszer egy ELEKTROM HYDRAULIKUS rendszer! Maga a váltó egy teljesen manuális váltó aminek a tetjére rávan építve egy hidraulikus szeleptömb amely így néz ki:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ehhez kapcsolódik a SELESPEED Vezérlőegysége (ECU). Az ECU adja ki az utasítást hogy mikor melyik szelept mozgatja és milyen mértékben! Ebben a hirdraulikus rendszerben kell lenni-e egy szivattyúnak is ami ezt a rendszert ellátja olajal és olaj nyomással is!( a rendszer magas nyomáson 60bar körül müködik) Ez a a szivatyú vagy a Bal első ajtónyításra vagy pedig legkésőbb a gyújtás ráadásakor kapcsol be! 
 

Részletes müködést az Alfaamorén találtok!
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Akkor nézzük Milyen hibák voltak ezzel kapcsolatban! Először is volt szivatyú kapcsoló relé aljzat hibám! Nem kapcsolt a relé! Csatlakozó cseréjével megoldódott a hibám! Mivel ezek a relék nem szeretik a nagy meleget ezért áthelyeztem az akkumlátor és a motor közül az akkumlátor mögé így nincs olyan intezív hőnek kitéve! Ha a relé menetközben kontakt hibát produkál akkor az a jelenség hogy N (üres) sebességet kapcsol, és/vagy SELESPEED SYSTEM FAILURE hibát ír a kocsi! Sokaknak ez a hiba úgy jeletkezik hogy átmegy egy bukkanón és a kocsi kidobja a sebességet és N-et kapcsol!
 

A következő hiba ami még nagyon gyakori volt az a következő:
Haladok az autóval egy adott sebességi fokozatban és az AKTUÁLIS FOKOZAT ELKEZD VILLOGNI! Hát ezt a hibát nagyon sokáig kerestem hogy vajon mit lehet vele kezdeni! Mondtak mindenféle vezérlőcserét itt is! Nagy nehezen rájöttem hogy ilyen, és még SELESPEED SYSTEM FAILURE hiba lehet szintén kontakt hibából is! --Azt tudni kell hogy az újabb alfákban már úgytudom az olaszok kábel szett beszállítót váltottak mert nagyon sok hiba a kábelszettre, vagy a benne lévő csatlakozók hibájára volt visszavezethető!-- Ekkor kezdtem el kontakt hibat keresni! Egy pár napos keresgélés után kiszürtem hogy ez a hiba az akkumlátor melleti csatlakózóból ered!Ez a kábel megy a Selespeed Ecuról a Hidrulika szeleptömb elektromosan mozgatott szelepire! Érdekesség az volt hogy egyesével áthidaltam a vezetéket úgy jó volt, valahol a csatlakozóba volt a hiba! Ekkor jött az olló és kivágtuk a csatalakozót! Hát olyan 1eft ráfordításával vettünk más csatlakozókat minden szállat összeforsztottunk a MEGADOTT helyre! Láss csodát hiba megoldódott! Kisebb nagyobb kihagyásokkal 20000Kmen keresztül szenvedtem ezzel a hibával!

-----> HA NEM VAGY MAGADBA BIZTOS SZÓLJ EGY AUTÓVILLAMOSÁG SZERELŐNEK<-----

Selespeed rendszerhez tartozik még a  " - " os kormánykapcsoló hibája is! Magában a kapcsolóban egy picike dombor lemez van! A kapcsoló megnyomásakor ez a lemez összezárja a négy lábat és akkor kapcsol! Ha ez a kapcsoló kikopik akkor kiesik a helyéről!
A kapcsoló burkolatát elég nejéz levenni, úgy hogy ne törd el a tartó fület! Nekem is sikerül eltörnöm a fületa második levételnél! Mert elméletileg ha a kis doboru lemezkét megnyomod hogy megint erősen domború legyen akkor megint sokáig müködik!
Nekem bontott kormányt kelet vennem, mert egy kapcsoló 4xer annyi lett volna mint egy bontott komplett kormány!

-----> SZETSZEDÉSE ÉS ÖSSZERAKÁSA IS NAGYON NEHÉZ, KÖNNYEN SÉRÜL <-----

Aztán volt még szinkrongyűrű cserém is már sajnos, mivel a visszaváltásnál nem volt elegendő kuplungolási idő! A kuplung úgy összekapcsolt hogy még a szinkrongyürü nem tudott összefékezni! Ezért kopott a szinkrongyűrű! Ezt a hibát is meglehet csinálni! :) Csak lekellet venni a váltót teljesen szétszedni venni egy új szinkrongyűrűt és összerakni:S Nah ez a rázós hibák közé tartozik!:X Pedig sajnos mostanában is van hangos visszaváltás, és azt még nem tudom hogy tudnám megoldani hogy ne legyen! Viszont biztos hogy összefüggésbe van a kuplung helyzet érzékelő hibával amit a selespeed rendszer újra tanításakor produkál!

 

Többször is fogom hangsúlyozni hogy a BLOGom célja nem az okoskodás, vagy az autószerelők lejáratása, én csak a tapasztalataimat mesélem el az olvasóimnak! A célom egyedül annyi hogy probálok segíteni azokon akik egy picit müszakibb beállítottságú, és nem annyira tehetős Alfa Romeo tulajok! Akik számára talán segítség hogy ha egy hiba könnyen vagy talán ingyen is orvosolni tudnak!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alfaselespeed.blog.hu/api/trackback/id/tr31686575
süti beállítások módosítása